ชื่อ: รศ.ดร. นันทสารี สุขโต

ตำแหน่ง:

อีเมล: nsukato@hotmail.com

เบอร์โทรศัพท์:

ประวัติ

 

ประวัติการศึกษา

- Doctor of Business Administration (DBA) EQUIS accredited  

University of South Australia, Adelaide Australia

Thesis title: A model of male consumer behaviour in buying skin care products  

in Thailand

- Master of Business Administration (MBA) AACSB accredited

Murray State University, Kentucky USA

- บริหารธุรกิจบัณฑิต (การตลาด) AACSB accredited

คณะพาณิชศาสตร์และการบัญชี จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย

สาขาวิชาเอก การตลาด (การตลาดระหว่างประเทศ)

- มัธยมศึกษาตอนปลาย โรงเรียนเตรียมอุดมศึกษา พญาไท กรุงเทพฯ

สายศิลป์-คำนวณ

 

ประวัติการทำงานด้านการสอน

ระยะเวลา

ตำแหน่งงาน

หน้าที่ความรับผิดชอบ

ชื่อสถาบันต้นสังกัด

2544 - 2561

อาจารย์ประจำ

ภาควิชาการตลาด

งานสอน

งานทุนการศึกษาของนักศึกษาปริญญาตรี

งานที่ปรึกษาวิทยานิพนธ์

งานวิจัย

งานบริการวิชาการ

งานโครงการสหกิจศึกษา

งานโครงการนักศึกษาแลกเปลี่ยนจากไต้หวัน

มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์

 

ประสบการณ์การทำงานที่เกี่ยวข้อง

ระยะเวลา

ตำแหน่งงาน

ชื่อสถาบันต้นสังกัด

2542 - 2544

ผู้จัดการผลิตภัณฑ์ ชวาร์สคอฟโปรแฟสชั่นแนล

บริษัทเฮงเคิลไทย (1999) จำกัด

2537 - 2538

เจ้าหน้าที่อำนวยสินเชื่อ (ฝึก)

ธนาคารกรุงเทพ สำนักงานใหญ่ สีลม

2535 - 2536

เจ้าหน้าที่วิเคราะห์สินเชื่อ

ธนาคารไทยพาณิชย์ สำนักงานใหญ่

 

งานบริการวิชาการ

    • ผู้ประนีประนอมประจำศาลทรัพย์สินทางปัญญาและการค้าระหว่างประเทศกลางแต่งตั้งโดยอธิบดีผู้พิพากษา (1 ธ.ค. 2560 - ปัจจุบัน)
    • ผู้ทรงคุณวุฒิประเมินบทความในวารสารวิชาการของสถาบันภาครัฐและเอกชน (2555 - ปัจจุบัน)
    • ผู้บรรยายรับเชิญสาขาวิชาการตลาดท่องเที่ยว ภาควิชาการจัดการการท่องเที่ยว Da-Yeh University ไต้หวัน (เม.ย. 2559)
    • อบรมดูงานและสร้างเครือข่ายงานวิจัยโดยได้รับเชิญ The University of Adelaide ประเทศออสเตรเลีย (ก.ย.-ธ.ค. 2558)
    • อาจารย์ที่ปรึกษาวิทยานิพนธ์และผู้บรรยายรับเชิญ โครงการปริญญาเอกหลักสูตรบริหารธุรกิจของ University of South Australia ประเทศออสเตรเลีย (2553-2556)

 

ประวัติการได้รับทุนวิจัย

1. ทุนพัฒนาศักยภาพในการทำงานวิจัยของอาจารย์รุ่นใหม่ เรื่อง ผลกระทบของแนวคิดทางการตลาดที่มีต่อผลการดำเนินงานของธุรกิจ: การศึกษาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อมในอุตสาหกรรมการบริการ (The effect of market orientation on business performance: a study of SMEs in hospitality industry) จากสำนักงานกองทุนสนับสนุนการวิจัย (สกว.) ปี พ.ศ. 2555 ระยะเวลาโครงการ 2 ปี

2. ทุนวิจัยสาขาการตลาด จากมหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์ ปี พ.ศ. 2552 2554 และ 2558

 

ผลงานวิชาการอื่นๆ

1. นันทสารี สุขโต 2557. การตลาดระดับโลก. พิมพ์ครั้งที่ 2. กรุงเทพมหานคร : สำนักพิมพ์แห่ง

    จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.

2. นันทสารี สุขโต และคณะ 2555. หลักการตลาด. กรุงเทพมหานคร : เพียร์สัน เอ็ดดูเคชั่น อินโด

    ไชน่า.

3. นันทสารี สุขโต 2553, ‘E-learning กับการเรียนการสอนด้านบริหารธุรกิจ’, การบริหารจัดการแนวคิดและทางเลือกร่วมสมัย, พิมพ์ครั้งที่ 2, กรุงเทพฯ: ศูนย์วิจัยมหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์ มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์, หน้า 201-213.

4. บทเรียน E-learning วิชาการตลาดระดับโลก เริ่มใช้เมื่อภาคการเรียนที่ 2/2556 ณ มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์

 

ประวัติการตีพิมพ์ผลงานวิชาการ

Journals

1. Sukato, N. 2016, ‘The Qualitative study of small-sized hotels in Thailand’, FEU Academic Review, vol. 10, no. 2, pp. 114-129.

2. Sukato, N. & Lin, T-C. 2016, ‘Business performance and innovation in the hotel industry: A case of small and medium enterprises’, Suthiparithat Journal, vol. 30, no. 93, pp. 208-220.

3. Sukato, N. 2015, ‘The Market Analysis of Medical Tourism in Thailand’, Suthiparithat  Journal, vol. 29, no. 89, pp. 1-15.

4. Sukato, N. 2014, ‘How does market orientation enhance service performance? The case of healthcare industry’, Sasin Journal of Management, vol. 19, no. 1, pp. 85-97.

5. Sukato, N. 2014, ‘The implementation of Market Orientation and Innovation in SMEs, International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, vol. 4, no. 5,pp. 614-624.

6. Kim, S., Sukato, N., Sangpikul, A. & Hwang, J. 2013, Lessons from Thai international medical tourism: its market analysis, barriers and solutions, International Journal of Tourism Sciences, vol. 13, no. 2, pp.148-174.

7. Sukato, N. 2010, 'Attitudes and self-image of Thai Metrosexuals toward clothing buying behaviour', University of the Thai Chamber of Commerce Journal, vol. 30, no.2, pp.1-15.

8. นันทสารี สุขโต 2552, ‘โปรแกรมทางการตลาดมาตรฐานเดียวกับการจัดการบริษัทระดับโลก’, วารสารสุทธิปริทัศน์, ปีที่ 1, ฉบับที่ 71 กันยายน – ธันวาคม, หน้า 89-105.

9. Sukato, N & Elsey, B 2009, ‘A model of male consumer behaviour in buying skin care products in Thailand’, ABAC Journal, vol. 29, no. 1, pp. 39-52.

10. Sukato, N 2008, ‘Changes in male buying behaviour in Thailand – the case of Metrosexuals’, Management Case Study Journal, vol. 8, no. 2, pp. 263-270.

 

Proceedings

1. Sukato, N. 2017, ‘Influential factors affecting small hotel performance’, International Conference on Economics and Management Innovations (ICEMI 2017), Bangkok, Thailand, July 15-16, pp. 267-272.

2. Sukato, N. 2015, ‘Examining an Influential factor mediating performance in tourism’, First International Conference on Theory and Practice (ICTP-2015), Adelaide, Australia, December 05-06, pp. 106-113.  

3. Sukato, N. & Lin, T-C. 2015, ‘How to implement an innovative practice in hotel business: the case of small and medium enterprises’, The Proceedings of International Conference on Hospitality, Leisure, Sport, and Tourism, Bangkok, Thailand, January 21-23, pp.2-9.

4. Lin, T-C. & Sukato, N. 2014, 'University branding and rural tourism through the interactive information kiosk system', The Asian Conference on Business and Public Policy Official Conference Proceedings, Osaka, Tokyo, November 20-23, pp. 243-254.

5. Lin, T-C. & Sukato, N. 2014, 'Information technology use on image reconstruction and rural tourism development', The Conference Program and Abstract Book Studies of the Eurasia Business and Economics Society (EBES), Singapore, January 09-11.

6. Sukato, N. 2013, ‘Exploring the mediating effect of customer satisfaction in the hospital industry’, Proceedings of the ICBM 2013: International Conference on Business and Management, Tokyo, Japan, May 30-31

7. Sukato, N. 2012, 'The review of Thai medical tourism: development and market analysis', Proceedings of the Global Advanced Research Conference on Management and Business Studies (GARCOMBS), Bandung, Indonesia, November 22-24.

8. Lin, T-C, Sukato, N, Abueg, RD. 2011, 'Building brand for universities through interactive information kiosk system', Proceedings of the 2011 the International Conference on Innovation and Management, Kuala Lumpur, Malaysia, July 12-15.

9. Lin, T-C, Brown, G & Sukato, N 2010, ‘Developing data mining application for customer relationship management (CRM): A case study of hotel industry in Taiwan’, Proceedings of the 2010 the International Conference on Organizational Innovation, Bangkok, Thailand, August 4-6.

10. Lin, T-C & Sukato, N 2010, ‘The importance of competitive environment variables in financial performance of tourism industry’, Paper presented at 3 rd International Colloquium on Business & Management, Bangkok, Thailand, January 25-28.

11. Sukato, N 2009, ‘Changing in male images – the case of Thailand’, Paper presented at 2009 EASE International Conference of East-Asian Science Education, Taipei, Taiwan, October 21-23.

แชร์ให้เพื่อน

142 คน